Top 20

1 0x00h 698 pts
2 boris39 698 pts
3 neoxquick 679 pts
4 maf-ia 661 pts
5 thefinder 641 pts
6 benito255 606 pts
7 mego 590 pts
8 madbat2 580 pts
9 plucth 562 pts
10 Mart 552 pts
11 eax 551 pts
12 nikokks 547 pts
13 Stupefy 530 pts
14 tehron 503 pts
15 Kithyane 499 pts
16 egosum 472 pts
17 CoYoTe99 415 pts
18 Undr 414 pts
19 Zeta 414 pts
20 Armavica 409 pts

Classement complet

Shoutbox

25 May - 12:07 pm

NGXKGTFWPGODKPGPFQTOKIIVNCJCYVNIWIPVTIFQYDNCKVYPW

9 Apr - 2:10 pm

Yeah this email challenge is a pain in the ***. Sorry about that, we might even remove it in the future, i will see if we find time to fix it

2 Apr - 7:03 am

The Email challenge (#21) appears to be broken again. No mail is being received. Tried with multiple mail services to no avail.

12 May - 11:47 am

Working again now.

10 May - 4:05 pm

Hello, sorry for the late answer, in fact yes there is an issue with the mail, we will try to fix it quickly. Thanks for reporting

7 May - 6:07 pm

Hi there is a issue for the challenfe Email (number 21). I don't receive a mail on any of them: gmail, hotmail, yahoo. do i fail or is it the challenge ?

28 Feb - 10:35 am

Yes we fixed it

27 Feb - 10:00 pm

Thank you, just validated contest22. The solution checker seems to have been fixed.

27 Feb - 8:40 am

Yes several solutions are accepted of course. I will check one of your answers

26 Feb - 7:51 pm

No 500 error, but the solutions I'm submitting can be verified to be correct. It can't be that only one configuration is accepted, right? - as there are multiple correct configurations for each problem.

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Liste des épreuves :: Intelligence artificielle :: Chess game I (22)

Résumé

ID : 22
Points : 17
Validations :
Page de l'épreuve
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Description


Votre objectif est de contrôler l'ensemble des cases de l'échiquier avec un nombre restreint de pièces. La variable pieces vous donne la liste des pièces dont vous disposez.

Par exemple, elle peut contenir "dttfcp". Dans ce cas vous disposez d'une dame, de deux tours, d'un fou, d'un cavalier et d'un pion.

Toutes les pièces se déplacent de manière traditionnelle excepté le pion qui peut se déplacer d'une case selon les quatre diagonales.

Vous devez donc trouver un positionnement tel que toutes les cases soient atteintes ou occupées par une pièce. Il y a une variable par pièce à renvoyer : son nom correspond à sa position dans la liste. Dans l'exemple précédent, la dame est en première position dons la variable s'appellera 1. Celle-ci contient l'indice de la case sur laquelle se trouve la pièce :

01234567
89101112131415
1617181920212223
2425262728293031
3233343536373839
4041424344454647
4849505152535455
5657585960616263


Prenons un exemple concret. Si variable pièces contient "dddttcc", on dispose de trois dames, deux tours et deux cavaliers. Voici une solution possible :

D
D
D
C T
 
C
 
T


Les variables à renvoyer dans ce cas seraient :
'1' = 2 ; '2' = 9 ; '3' = 16 ; '4' = 31 ; '5' = 59 ; '6' = 43 ; '7' = 29

Variables


Nom Type Description
Variables à récupérer
piecesChaîne de caractèreschar*Liste des pièces disponibles
Variables à renvoyer
1EntierintIndice de la case sur laquelle se situe la première pièce
2EntierintIndice de la case sur laquelle se situe la deuxième pièce
...Entierint...